Быхаўскi раённы выканаўчы камiтэт Аддзел па адукацыi, Быхаўскага райвыканкама ЗАГАД ________ № г.Быхаў |
Быховский районный исполнительный комитет Отдел по образованию Быховского райисполкома ПРИКАЗ г.Быхов |
Аб правядзенні раённага этапу рэспубліканскага конкурсу
навуковых даследчых
краязнаўчых работ навучэнцаў
У адпаведнасці ззагадам галоўнага ўпраўлення па адукацыіМагілеўскага аблвыканкама ад 29.11.2024 № 473 з мэтай развіцця навукова-даследчай дзейнасці як эфектыўнага фактара павышэння якасці адукацыіiўсебаковага развіцця асобы навучэнцаў
ЗАГАДВАЮ:
- Зацвердзіць палажэнне аб правядзенніраённага этапу рэспубліканскага конкурсу навуковых даследчых краязнаўчых работ навучэнцаў (далей - конкурс), склад аргкамггэта.
- Дырэктару Дзяржаўнай установы дадатковай адукацыі “Быхаўскі цэнтр турызму, краязнаўства і экскурсій дзяцей і моладзі” Астанкаву С.А. арганізаваць iзабяспечыць правядзенне конкурсу ў адпаведнасці з палажэннем.
- Кіраўнікам устаноў адукацыі раёна забяспечыць удзел навучэнцаў у конкурсе ў адпаведнасці з палажэннем.
- Кантроль за выкананнем загада ўскласці на намесніка начальніка аддела па адукацыі Быхаўскага райвыканкама Малашэнка Н.А.
Начальнік аддзела па адукацыі
Быхаўскага райвыканкама І.М.Броўка
Замяціна +375447806857
ЗАЦВЕРДЖАНА
Загад аддзела па адукацыі
Быхаўскага райвыканкама
_____________ №________
ПАЛАЖЭННЕ
аб правядзенніраённага этапу рэспубліканскага конкурсу
навуковыхдаследчыхкраязнаўчых работ навучэнцаў
- Агульныяпалажэнні
- Дадзеныяўмовывызначаюць парадакправядзенняраённага этапу рэспубліканскага конкурсу навуковыхдаследчыхкраязнаўчых работ навучэнцаў (далей - конкурс).
1.2. Арганізатарамправядзенняраённага этапу конкурсу з’яўляеццааддзел па адукацыіБыхаўскага райвыканкама. Арганізацыйнаеiметадычнаезабеспячэннеправядзенняраённага этапу конкурсу ажыццяўляеццаДзяржаўнайустановайдадатковайадукацыі“Быхаўскі цэнтр турызму, краязнаўства і экскурсій дзяцей і моладзі”.
Для правядзення конкурсу на кожным этапе ствараюццаарганізацыйныякамітэты (далей - аргкамітэты).
Аргкамітэт кожнага этапу конкурсу:
забяспечваеарганізацыйнаеiметадычнаесуправаджэнне конкурсу;
даводзіцьінфармацыюабконкурсе да ведамаўстаноўадукацыі;
вызначаемесцаiканкрэтныя даты правядзенняадпаведнага этапу конкурсу, які прадугледжваевызначэннепераможцаўiпрызёраў;
ажыццяўляеперсанальныпадбор складу журы конкурсу iзацвярджаеяговаўстаноўленымпарадку;
аналізуеiабагульняе вынік конкурсу;
асвятляе ход падрыхтоукі, правядзенняiвынікі конкурсу у сродкахмасавайінфармацыі.
У склад аргкамігэтаў могуць уваходзіць прадстаўнікі зацікаўленых дзяржаўных органаўiарганізацый, грамадскіх аб’яднанняў, устаноў адукацыі, сродкаў масавай інфармацыі, прадстаўнікі органаў самаўпраўлення устаноў адукацыіiінш.
Для падвядзення вынікаў конкурсу на кожным этапе аргкамітэтамствараеццажуры, якое:
праводзіць папярэднююэкспертнуюацэнку конкурсных работ, прадстаўленыхнавучэнцамі, iixабарону;
вызначаепераможцаўiпрызёраўадпаведных этапаў конкурсу;
прадстаўляепратаколы па выніках конкурсу ўадпаведныяаргкамітэты.
- Мэтаi задачы конкурсу
Конкурс праводзіцца з мэтайразвіццянавукова-даследчайдзейнасці як эфектыўнагафактарупавышэнняякасціадукацыіiўсебаковагаразвіццяасобынавучэнца.
Задачы конкурсу:
стымуляваннематывацыінавучэнцаў да актыўнагаўключэння у краязнаўчую даследчуюдзейнасць, прывіццёдаследчых навыкаў;
выяўленнемалавядомыхальбо страчаных фактаўрэгіянальнайгісторыі, адметнасцяўматэрыяльнайiдухоўнай культуры;
садзейнічаннефарміраваннюўмаладогапакаленняпатрыятычныхпачуццяў, адказнасці за адраджэннеiзахаваннегісторыка-культурнайiпрыроднайспадчынысваёй малой радзімы;
удасканаленне форм работы навуковыхаб<sup>’</sup>яднанняў, аб’яднанняў па інтарэсах, факультатываўкраязнаўчай накіраванасці;
садзейнічаннепрафесійнамусамавызначэннюнавучэнцаў.
- Удзельнікі конкурсу
У конкурсе прымаюцьудзеласобныянавучэнцы (індывідуальна) устаноўагульнайсярэдняйадукацыі, дадатковайадукацыідзяцейiмоладзіва ўзросце13-17гадоў.
- Парадакправядзення конкурсу
- Конкурс праводзіцца у чатыры этапы з вызначэннемпераможцаўiпрызёраў на кожным этапе:
першы этап (адборачны) - ваўстановахадукацыі;
другі этап (адборачны) – раённы;
трэці этап (адборачны) - абласны;
чацвёрты (заключны) –рэспубліканскі.Рэспубліканскі этап праводзіццаудва туры: першы - завочны, другі - вочны.
-
- Намінацыі конкурсу
Наконкурсупрадстаўляюццасамастойнавыкананыянавучэнцампадкіраўніцтвам педагога навукова-даследчыяпраектыкраязнаўчай накіраванасціўнаступных намінацыях:
гісторыяроднага краю (даследуюццападзеііфакты гісторыімалой радзімы, помнікіархеалогіі, гістарычнынекропаль, даследаванні па тапанімііiгеральдыцы);
культурная спадчына (даследуюццапомнікіэтнаграфііiфальклору, аб’ектыархітэктуры, дэкаратыўна-прыкладногаiвыяўленчагамастацтва);
геаграфічнаекраязнаўства (даследуюццапрыродныяасаблівасці рэгіёна: геалогіі, геамарфалогіі, гідралогіі, расліннага iжывёльнага свету; эканоміка, прамысловасць, сельскаягаспадаркаiінш.).
Даследчая работа навучэнцаў павінна быцьзаснавана на мясцовымкраязнаўчымматэрыяле, адлюстроўвацьактуальнасць, навізнуiнавуковыпадыход.
Для эфектыўнага вырашэння пастаўленных задач у якасцікансультантаўпраектаўнавучэнцаўмогуцьвыступацьсупрацоўнікіустаноўвышэйшайадукацыі,устаноўагульнайсярэдняйадукацыі, устаноўдадатковайадукацыідзяцейiмоладзі,навукова-даследчыхінстытутаў, а таксамаспецыялісты адпаведнай накіраванасці з іншыхустаноў.
-
- Патрабаванні да афармленнядаследчых работ.
Даследчая работа павінна прытрымлівацца наступнай структуры: тытульны ліст (указваецца поўная назва ўстановы адукацыі (без скарачэнняў), раёна, вобласці, назва конкурсу, намінацыі, тэмы работы, прозвішча iімя аўтара работы, клас, аб’яднанне па інтарэсах, прозвішча, імя іімя па бацьку кіраўніка работы, пасада, кантактны тэлефон; месца знаходжання ўстановы адукацыіiгод выканання работы);
змест (змяшчаеназвуструктурныхчастак работы з указаннем нумарацыіадпаведныхстаронакарабскімі лічбамі);
уводзіны (абгрунтоўваеццаактуальнасцьiнавізнавыбранайтэмы, мэтаiзмест пастаўленых задач, фармулюеццааб’ектiпрадметдаследавання, указваеццаметад (метады) даследавання для рашэння пастаўленых задач, аналізуеццаіснуючая літаратура па вызначанайтэме);
асноўнаячастка (павінна утрымлівацьсабрануюiапрацавануюдаследчыкамінфармацыю: апісаннеiаргументаваныаналіз асноўныхразгледжаных фактаўсаспасылкай на крыніцы, высновы);
заключэнне (утрымліваеасноўныявынікі, да якіх аўтар прыйшоў у працэсе работы над даследаваннем, у адпаведнасці з пастаўленымімэтаміiзадачамі. Прыгэтымадзначаеццасамастойнасць, навізна, тэарэтычнаеiфактычнаезначэнне вынікаў, прапановы па магчымымпрактычнымвыкарыстанні вынікаўдаследавання);
cпicвыкарыстанай літаратурыiінфармацыйныярэсурсы (уносяццаўсекрыніцы, якія былівыкарыстаны аўтарам работы. Cпicафармляеццаўадпаведнасці з правіламі бібліяграфічнага апісання);
дадатак (размяшчаеццадапаможныматэрыял для больш поўнага раскрыццязместуiвынікаўдаследавання).
У тэксце работыабавязковаразмяшчаюццаспасылкі на літаратуруiдадаткі.
Да тэкста навукова-даследчай работы неабходна прыкласці тэзісы (не болей 3 старонак), у якіх адлюстроўваецца актуальнасць тэмы, мэта iзадачы, вынікі даследавання (магчыма з канкрэтнымі прыкладамі).
Рэкамендацьп да напісання iафармлення даследчых работ, ixабароны будуць размешчаны на сайце Магілёўскага абласнога цэнтра творчасці(http://www.moct.by/) на ўкладцы “Патриот.Ьу”.
Да ўдзелуу конкурсе не дапускаюцца:
рэфератыўныяiапісальныя работы;
работы, якіязмяшчаюцьплагіятiпарушаюць правы іншых аўтараў;
работы, якіяз’яўляюццаудзельнікаміпадобных конкурсаўмінулыхгадоў, з дапрацоўкай у змесцеменшчым на 25%;
работы, якіяпрадстаўлены на адпаведныя этапы пазнейустаноўленагатэрміну абопрадстаўленыя з парушэннемпатрабаванняўдадзеныхумоў.
4.4. Падвядзенневынкаўiўзнагароджваннепераможцаўiпрызёраў конкурсу
Конкурсныя работы у друкаванымі электроннымвыглядзе ад устаноў адукацыі дасылаюцца да 22 лютага 2025 году на адрас ДУДА “Быхаўскі ЦТКіЭ” вул. Камсамольская, 12.
Пераможцы iпрызёры раённага этапу конкурсу вызначаюцца у кожнай намінацыі з улікам двух узроставых катэгорый (13-14 гадоў, 15-17 гадоў) iўзнагароджваюцца дыпломаміI, II, III ступеніаддзела па адукацыі Быхаўскага райвыканкама.
Пры падвядзенні вынікаў конкурсу пры роунай колькасці балаў на падставе рашэння журы можа ўсталёўвацца адпаведная колькасць прызавых месцаў (першае, другое, трэцяе).
ЗАЦВЕРДЖАНА
Загад аддзела па адукацыі
Быхаўскага райвыканкама
_____________ №________
Склад арганізацыйнага камітэта раённага этапу
рэспубліканскага конкурсу
навуковых даследчых
краязнаўчых работ навучэнцаў
Малашэнка Н.А. |
намеснік начальнікааддзела па адукацыі Быхаўскага райвыканкама, старшыня |
Астанкаў С.А. |
дырэктар ДУДА “Быхаўскі цэнтр турызму, краязнаўства і экскурсій дзяцей і моладзі” |
Казлова В.У |
метадыст ДВМУ “Вучэбна-метадычны кабінет Быхаўскага раёна” |
Замяціна А.В. |
метадыст ДУДА “Быхаўскі цэнтр турызму, краязнаўства і экскурсій дзяцей і моладзі” |
Карнеева Л.М. |
педагог-арганізатар ДУДА “Быхаўскі цэнтр турызму, краязнаўства і экскурсій дзяцей і моладзі” |